شش شهر در هرمزگان با مشکل کمبود شدید آب روبرهستند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 2 مرداد 1394
بازدید : 380
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شش شهر در هرمزگان با مشکل کمبود شدید آب مواجه هستند

 

 

 1366142_159

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری صداوسیما ؛مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: این شهرها بندرعباس، بندرخمیر، رویدر، جاسک، سیریک و قلعه قاضی است .

خادمی افزود : با توجه به کاهش منابع آب های زیرزمینی و همچنین کاهش نزولات جوی، اکنون شهرهای بیکا، زیارتعلی، فارغان، بستک و جناح، سردشت و گوهران، هشتبندی و گروک در آستانه بحران و تنش آبی قرار دارند.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: هرمزگان با یک خشکسالی کم سابقه در ۴۰ سال گذشته رو به رو است که گذر از آن نیازمند یک عزم ملی و همگانی است.
خادمی افزود : اکنون آب آشامیدنی شهرهای استان معادل چهار مترمکعب بر ثانیه است که با به کارگیری تمام منابع آبی موجود و بازسازی چاه ها و کاهش تلفات فیزیکی، امکان تامین سه هزارو ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب فراهم شده است و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد .
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: اگر هر فردی روزانه ۲۰ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کند، می توان تابستان امسال را با کمترین چالش سپری و امکان بهره مندی از آب شرب را برای تمام شهروندان فراهم کرد.
خادمی تجهیزات کاهنده مصرف را یکی از راههای صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد و گفت: استفاده از این تجهیزات روزانه ۲۰ لیتر صرفه جویی برای هر واحد مسکونی به دنبال دارد.
اکنون ۲۲۰ هزار مشترک تجاری و خانگی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هرمزگان قرار دارند
بیش از ۱۶ سال خشکسالی در هرمزگان موجب شده است تا از ۱۶۸ حلقه چاه تامین کننده آب شرب شهرهای استان، ۵۸ حلقه چاه خشک و ۶۷ حلقه شور شود.
اکنون تنها ۴۳ حلقه چاه در هرمزگان وضع قابل قبولی دارند.
همچنین ذخیره سد استقلال میناب نیز که تامین کننده آب شرب بندرعباس و بندرخمیر است نیز به رو پایان است و در بحرانی ترین شرایط قرار دارد.





:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: هرمزگان با مشکل کمبود شدید،کاهش منابع آب های زیرزمینی،شش شهر در هرمزگان، اخبار و رویدادهای استان هرمزگان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 157
بازدید ماه : 1646
بازدید کل : 125092
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com